„Киномания традиционно не може без музика!“

Надежда Московска от екипа на фестивала разказва за музикалните филми в програмата

13 ноември 2024 г.

Тази вечер в НДК се открива 38-ото издание на фестивала Киномания. По традиция най-старата кинопанорама у нас включва и филми, посветени на музиката. Фестивалът започва с прожекция на „Стадото“ на режисьора Милко Лазаров, за който саундтракът е написан от българската композиторка Пенка Кунева, със значима кариера в Холивуд. За да разкаже за музикалните акценти от програмата, в предаването „Съботно кафе“ с Радостина Узунова гостува Надежда Московска от екипа на Киномания.

„Това до голяма степен се дължи на факта, че дългогодишният програматор на фестивала, който за съжаление вече не е сред нас – Владимир Трифонов, беше меломан.  И тази негова любов е отворила това пространство – в рамките на фестивала музиката винаги да има специално място“, подчерта Надежда Московска. Тази година дори два от филмите с музикална тематика ще бъдат показани на най-големия киноекран в страната, каквато е зала 1 на НДК. Това са кинотворбите за Мария Калас „Мария“ с Анджелина Джоли в главната роля (24 ноември) и „Господин Азнавур“ за Шарл Азнавур, в чийто образ влиза актьора Тахар Рахим (23 ноември). „Болеро“ е още едно важно заглавие, защото се фокусира върху живота на великия Морис Равел, изигран от Рафаел Персонас (премиера на 15 ноември в кино „Люмиер“). Филмът ще бъде показан в по-малки киносалони и открива Фестивала на френския филм.

За „Мария: „Много дълго време се очаква този филм за Мария Калас на чилийския режисьор Пабло Лараин, който има вкус към историите на известни жени, белязали историята. Посягал е към биографията на Джаки Кенеди, на лейди Даяна и сега е стигнал до Калас. Важно е да се има предвид, че този негов прочит се занимава с онази страна, която е свързана със славата, до голяма степен. Небивалата популярност, която Калас постига“.

За „Господин Азнавур“: „Филм, който проследява целия живот на Шарл Азнавур“ с „много хубаво пресъздадени изпълнения в епоха и много музика“.

За „Болеро“: „Биографичният жанр не е чужд на Ан Фонтен, тя се справя много добре с него – ако помните „Коко преди Шанел“, този прекрасен неин филм и колоритен портрет на модната дизайнерка Коко Шанел. Сега в „Болеро“ задачата не е по-проста и тя е подходила сякаш с любопитство към спецификите на създаването на музика“.

Цялото интервю с Надежда Московска може да чуете в звуковия файл!

Интервю с Надежда Московска:

ВИЖТЕ ОЩЕ: