Конкурсът „Опералия“ 2024 ще се проведе в Мумбай

9 януари 2024 г.

Световният оперен конкурс „Опералия“, основан от Пласидо Доминго преди три десетилетия, ще се състои тази година в Мумбай, Индия. Ежегодното състезание за оперни певци, което даде старт на изключителната кариера на десетки артисти, сред които българите Орлин Анастасов (1999 г.) и Соня Йончева (2010 г.), както и Ервин Шрот, Роландо Вийязон, Хосе Кура, Джойс ДиДонато, Аида Гарифулина, Лизет Оропеса, Прити Йенде и много други, обяви още подробности за тазгодишното издание. Датите на провеждане ще са от 15 до 21 септември 2024 г., а мястото е Националния център за сценични изкуства в индийския мегаполис. Центърът в Мумбай, открит през 1969 г., продължава да има статута на водеща културна институция в цяла Индия и бе първият подобен културен център за различни жанрове в Южна Азия.

Преди повече от десет години конкурсът също се бе насочил към друга географска точка на Азия, когато през 2012 г. негов домакин стана китайската столица Пекин. Миналогодишното издание пък се премести към Африка и „Опералия“ 2023 се проведе в Кейптаун, ЮАР, а победители станаха френското сопрано Жули Розе и басът от Южна Корея Стефано Парк.

Сега „Опералия“ отново напомня, че е конкурс отворен за всички видове гласове и очаква кандидати на възраст между 20 и 32 години. Крайният срок за подаване на документи е 5 април 2024 г.

Певците биват отличавани в седем категории: основните първа, втора и трета награда за женски и мъжки глас, отличието „Биргит Нилсон“, което се присъжда за интерпретация на Рихард Щраус и Рихард Вагнер, призът „Сарсуела“ – връчва се в чест на родителите на Пласидо Доминго (Пепита Ембил де Доминго и Дон Пласидо Доминго, известни изпълнители на жанра), наградата на публиката Rolex (генерален спонсор на конкурса) и специалната награда CulturArte (предложена от филантропа Гилермо Мартинес и съпругата му Бертита Мартинес).

„Oпералия“ е като олимпийските игри за операта – певци от цял свят се състезават, за да стигнат до финала и да спечелят. Ентусиазмът и радостта от живота на тази нова лимфа и кръв показаха, че операта ще живее вечно и никога няма да умре“ – Пласидо Доминго.