Соня Йончева в две оперни заглавия на Пучини във Варна

През август на Опера в Летния театър – „Бохеми“ и „Мадам Бътерфлай“

16 юли 2024 г.

Остава по-малко от месец до срещата със Соня Йончева на варненска сцена в две дългоочаквани оперни събития – цялостни спектакли на две от най-значимите заглавия на Пучини. На 6 август тя ще пее в „Бохеми“, а няколко дни по-късно – на 10 август и в „Мадам Бътерфлай“, като и в двата спектакъла ще изиграе образите на главните героини. Двете премиери са в афиша на 15-ото издание на фестивала Опера в Летния театър и са част от честванията на 100-годишнината от кончината на Джакомо Пучини (1858–1924) на Държавна Опера Варна. За българската сцена това присъствие на Соня Йончева е изключително, защото отново я показва в пълния й артистичен ръст – в основна роля от цялостен оперен спектакъл. По този пълнокръвен начин за първи път в България тя изяви таланта си по-рано в Софийската опера и балет (февруари и март), когато отново пя в „Бохеми“ на Пучини.

„Несъмнено една от най-красивите опери на Пучини, „Бохеми“ разказва историята на двама млади влюбени на фона на най-романтичния град – Париж. Вторият за сезона спектакъл на Пучиниевата класика идва с участието на звездното сопрано Соня Йончева. Мимѝ от „Бохеми“ е ролята, с която тя дебютира в Метрополитън опера през 2014 г., а след това покорява Миланската Скала, Парижката опера и много други световни сцени“, припомнят от Държавна опера Варна, която стои зад Опера в Летния театър. Организаторите посочват и вече наложилото се мнение на световната критика, която „нарича превъплъщението на дивата „съвършената Мимѝ“, заради впечатляващите височини и богатия тембър на певицата в комбинация със силното актьорско присъствие“. Предстоящата премиера на „Бохеми“ е копродукция с Националната опера и балет на Албания, в която адаптацията е на албанската режисьорка Ада Гура, с участието на Хора и Оркестъра на Държавна Опера Варна и под диригентството на Кръстин Настев.

На 10 август Соня Йончева ще пее и в „Мадам Бътерфлай“, под палката на Найден Тодоров – още едно от заглавията, с които Варненската опера отбелязва 100-годишнината на италианския оперен гений. Постановката е на Нина Найденова, декорите – на Петко Танчев, а костюмите са дело на Цветанка Петкова-Стойнова. „На въпроса какво може да я разплаче, Соня Йончева отговаря „Финалът на „Мадам Бътерфлай“. Нейната Чо-Чо Сан печели възхищението на публиката и на критиката, която я нарича „рядък диамант на оперното изкуство“. След виенския й дебют в ролята, за нея пишат: „Йончева предефинира оперното изпълнение. Интерпретацията ѝ на Чо-Чо Сан показва забележителната ѝ сценична еволюция“, подчертават от Опера в Летния театър.

Наскоро семейството на Соня Йончева – тя и нейният съпруг диригентът Доминго Хиндоян, станаха обект на обстойна статия, която публикува списанието Opera Now и онлайн изданието на Gramophone. Под заглавие „Соня Йончева и Доминго Хиндоян: „В кариерата ни мотивират любовта и страстта. И ние влагаме същата страст в нашите взаимоотношения“ се повдига завесата към личния и артистичен живот на „двойката класически знаменитости“, които „правят равносметка, докато празнуват десет години брак“.

„С Доминго сме на корицата на актуалния брой на Opera Now!… Говорим за това как сме се запознали, как сме правили музика заедно, съчетавайки семейния живот с международна кариера и много други“, написа тя в профила си във Facebook.

ВИЖТЕ ОЩЕ: